marți, 15 februarie 2011

PROSTIA DE LA M1 NU ÎNCETEAZĂ


Am impresia că orice conducere care vine la MOLDOVA1, vrea să facă așa ca această televiziune să arate cât mai prost. De la care anume director încoace mi s-a creat această impresie, nu mă întrebați, pentru că privesc Moldova 1 de mult mai mulți ani la număr decât numărul directorilor care s-au perindat prin această instituție și niciodată nu mi-am propus să le rețin numele. Dar, mi se pare că actuala conducere și-a arătat cu vârf și îndesat incompetența în a conduce o instituție de acest calibru. Să nu credeți că mi-am propus cu orice preț să caut nod în papură actualei conduceri de la Moldova 1 și în general de la TRM. Dar ceea ce se vede pe sticlă, vorbește de la sine. Excepție fac unele emisiuni bune, care, din păcate, nu sunt o realizare a actualei conduceri ci sunt reușita profesioniștilor de la această televiziune care muncesc acolo de mai demult. Fac aceste constatări în legătură cu lucrurile proaste care apar pe M1 cu regret, pentru că, probabil ca și mulți alți oameni, am crezut în „schimbarea democratică” de la TRM. Și în schimb am primit decepția de a vedea în fruntea TV MOLDOVA 1, principala structură a TRM, o „oaie” liberală. Iertată să-mi fie expresia, dar am avut în vedere că face parte din turma liberală, nicidecum nu m-am referit la necuvântătoarea care behăie pe izlazuri pentru că păstorul și turma au uitat de ea și au plecat înainte.
Am citit prin comentariile din blogosfera noastră unele care îmi par „trase la xerox”: Când cineva critică pe cineva, apar niște (sau unul) deșteptăței care le spun autorilor că articolele lor sunt bazate pe emoții și nu pe fapte. Ca să nu le ofer plăcerea acestei „constatări”, o să trec la argumente.
Priveam astăzi Moldova 1. Tocmai venisem acasă și am inclus televizorul din bucătărie. Butonam ca să găsesc ceva ce m-ar captiva să rămân pe un post sau altul și să-mi facă bine la digestie. M-au oprit niște imagini interesante la Moldova 1. Peste vreo câteva minute respectivele imagini s-au terminat și a început… Ce credeți? Am auzit mai întâi cântecul „Tati, te rog, la culcare, spune-mi o poveste…” și nu am crezut… Am ridicat ochii și am văzut binecunoscutul generic în care s-au filmat toate rudele Ecaterinei Teleșcu, adică genericul Povestii de seară. E un lucru normal să vezi Povestea de seară pe Moldova 1, o să-mi ziceți. Așa mi-am zis și eu. Numai că știam că am venit acasă pe la 18:30 și de atunci trecuseră doar vreo 5 - 10 minute. M-am gândit că, posibil, am greșit eu ceva și am ajuns mai târziu acasă. Dar, imediat am privit în colțul drept al ecranului, unde am văzut ora care stă afișată permanent în acel loc pe Moldova1. Era 18:40. M-am gândit iarăși că probabil și eu, și cei de la Moldova 1 avem ceva în comun: la mine s-a dus mintea de acasă, la ei s-a stricat ceasul. Dar, imediat am ridicat mâna stângă (pe stânga port ceasul ca toți oamenii normali, nu ca unii – pe dreapta) și am privit la ceas: era 18:40. Acum că m-am convins că la acel moment (în rest, nu știuJ), totul era în regulă cu capul meu și cu ceasul lor, am tot rămas cu ochii bunghiți în televizor, privindu-l pe Ciky cum se strofolește să demonstreze tuturor că este papagal și nu cocoș. De când eram eu mic știu că povestea de seară, începea aproape de ora 9 seara, după asta mă culcam. Dar și ora 9 seara, chiar dacă nenea de la TV îmi zicea „Noapte bună”, mi se părea prea timpurie. Sărmanii copii de astăzi, ce vor fi zis ei acum că trebuie să se culce la ora 19:00?
Ideea este că ora de difuzare a Poveștii de seară a fost schimbată. Acum ea nu mai este difuzată la 20: 40 ca mai înainte ci la 19:40 și la 19:55 se sfârșește, după care, logic, puradeii trebuie să plece la culcare. Iar povestea a fost mutată de la ora obișnuită, numai pentru faptul că ora 20:40 – 21: 00 este o oră de prime-Time din care se pot scoate bani prin amplasare de publicitate. O idee mai grozavă nici că putea să le vină Angelei Sârbu și lui Costea Marin. Să-i trimită pe copii la culcare mai devreme, ca să aibă ei din ce își umple buzunarele. Știu că TRM traversează timpuri grele, are un buget insuficient și trebuie să reziste, dar nici chiar așa. Dă-o-ncolo de treabă! A ajuns Angela Sârbu și Costea Marin să le spună copiilor când să se culce. Acum copiilor din toată Moldova să nu le treacă prin cap să întrebe „de ce așa devreme?” când la ora 19: 55 o să-i trimită părinții la culcare. Răspunsul e simplu: „Pentru că așa vrea Tanti Angela Sârbu și nenea Costică Marin”. Era ora 19: 55. Noapte bună, copii! Noapte bună popor, prostit de mic prin televizor!

P.S. Am auzit despre o oarecare grilă nouă la TRM, aprobată de CCA. Interesant, ce tâmpenii vom mai vedea?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu