luni, 20 decembrie 2010

MOLDOVA 1 ESTE O CÂNTATOARE A PREMIERULUI

Spre marea dezamăgire a celor care nu m-au crezut acum 2 saptamani când mă întrebam ce va face noua putere cu TRM, trebuie sa constat că am avut dreptate atunci când am spus că în ultimul an TRM şi Moldova 1 dintr-o „slujitoare a comuniştilor” a devenit miraculos o „admiratoare a premierului” liberal. Mulţi s-au grăbit de au zis că ar trebui să privesc Moldova 1, fără să citească atent că am scris tot acolo că fac acest lucru „constatnt şi regulat” de prin 1989. Dar, nu e bine să începi un discurs sau un articol prin a te plânge pe cineva sau de ceva, nu? De asta, voi trece la temă. Potrivit rezultatelor monitorizării activităţii postului de televiziune Moldova 1, prezentate de organizaţia neguvernamentală cu statut internaţional "WARP", în ultima lună în buletinul de ştiri "Mesager" Filat şi PLDM a beneficiat de mai bine de 70% din timpul de emisie. Iar în sumă partidele Alianţei de guvernare au beneficiat de 95% timp de emisie gratis în buletine de ştiri. Deci, bănuiesc că toţi cei care mai cred că Moldova 1 este cea mai bună Televiziune sunt de fapt cei care nu o privesc. Nici Nadine Gogu, Nici Bunduchi, nici alţi prieteni ai actualei conduceri a TRM, autori ale unor analize de buzunar, nu privesc Moldova 1! Ceea ce urmaresc eu, scriind aceste opinii de nimic ale mele, este de fapt, un lucru mărunt şi foarte nenujnic în zilele noastre – dreptatea. Cei care cred că democraţia înseamnă numai să-i cânţi pe democraţi, pot să zică orice. Eu, la rândul meu, aş vrea ca privind Moldova 1 să văd nişte reportaje echidistante, democrate şi desigur, nu în ultimul rând, profesioniste. Mă gândesc că asta în primul rând depinde de politica editorială a conducerii TRM. Cu ţoapele pe care le-a luat de la un timp încoace conducerea TRM la Mesager, nu cred că se va face mare treabă. Alea sunt mai mult interesate să facă stand – up – uri ca să apară în cadru - cu treabă, fără treabă, nu contează, să apar în cadru e important chiar dacă nu ştiu să leg două cuvinte şi sunt urâtă de mama focului. Dar, mă bag în cadru, că poate cu timpul o să mă fac “fotoigienică”. Sunt corifei ai ştirilor la Moldova 1, dar nu fac ştiri, au făcut cândva, acum fac emisiuni, mai bine conducerea TRM i-ar valorifica pe aceştis. Să spui două cuvinte şi să bagi nişte interviuri de 10 km, cum se face acum al Mesager, asta nu e profesinalism! Exista etichete şi reguli, după care se face o ştire. Oare conducerea TRM nu testează reporterii pe care îi angajează privind cunoaşterea acestora? Mi-e dor de un reportaj bun la Moldova 1! Mi-e dor de un pluralism de opinii. Doar e o TV publică şi eu ca cetăţean, ar trebui să văd altceva decât la alte posturi. Altfel mă uit la Pro TV, Jurnal ş.a. care îşi laudă fiecare pe cel care îi plăteşte. Pe TRM o plătesc eu, mai ales acum la sfârşit de an când plătesc mai multe impozite. Deci, vreau reportaje mai bune la Mesager. Dacă nu se poate, bye-bye, Angela Sârbu. Pleacă înapoi la CJI şi fă o analiză corectă a emisiei de la Moldova 1.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu